Sesja biznesowa może wydawać się sporym wyzwaniem zarówno dla małej kilkuosobowej firmy, jak i dla międzynawowej korporacji. Jeśli zajmujecie się organizacją takiej sesji, możecie być przytłoczeni pytaniami i wątpliwościami, poczynając od wyboru właściwego wykonawcy, a kończąc na odpowiedzialności za przebieg sesji.
Mamy dobrą wiadomość! Na nas możecie przerzucić większość ciężaru związanego z organizacją zdjęć wizerunkowych dla pracowników firmy, prezesa, czy innego rodzaju fotografii związanej z Waszym biznesem.
Pierwszym krokiem jest oczywiście kontakt z nami. Możecie użyć naszego formularza kontaktowego lub skontaktować się e-mailem, lub telefonicznie — wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie kontaktowej.
Pytania, na które warto sobie odpowiedzieć to:
- Do jakich celów potrzebujesz zdjęć. Czy jest to stopka e-maila, a może banner reklamowy?
- Gdzie przeprowadzimy sesję biznesową — u nas w studiu, a może u Was w biurze? Możemy dla Was wynająć inną reprezentacyjną przestrzeń — współpracujemy z kilkoma coworkami. Możemy też wybrać się w plener.
- Kiedy przeprowadzimy sesję. Czy uda się zebrać wszystkie osoby jednego dnia, czy będzie konieczne podzielenie sesji na kilka dni.
- Ile osób zostanie sfotografowanych i jak się rozkłada ilość mężczyzn i kobiet. Pomoże to nam odpowiednio zaplanować przebieg sesji. Zwykle jednego dnia można sfotografować od 5 do 20 osób w zależności od zakresu sesji. Jednak w sytuacjach, kiedy to konieczne możemy zrobić zdjęcia 100-120 osobom.
- Jak powinny być ubrane osoby fotografowane — tu przeczytasz nasze sugestie.
- Czy życzycie sobie wizażystki — w większości przypadków odpowiedź powinna brzmieć — TAK. Więcej na ten temat we wpisie Wizażystka — kiedy warto.
- Ile zdjęć na osobę potrzebujecie — zdjęć zawsze robimy więcej, a potem wybieramy określoną ilość najlepszych — to właśnie ta ilość jest podawana w naszych cennikach i umowach.
- Jaki zakres obróbki zdjęć będzie dla Was odpowiedni. Może to zależeć np. od przeznaczenia zdjęć.
Dodatkowe pytania, które także warto sobie zadać jeszcze przed sesją biznesową to:
- Jaki przekaz mają nieść zdjęcia, Jakie emocje i skojarzenia mają budzić?
- Czy istnieje w ramach strony internetowej, materiałów drukowanych jakaś spójna identyfikacja wizualna firmy? Może być ona zawarta np. w księdze standardów.