Skip links

Sesja biznesowa: jak ją zrobić?

Sesja biznesowa może wydawać się sporym wyzwaniem zarówno dla małej kilkuosobowej firmy, jak i dla międzynawowej korporacji. Jeśli zajmujecie się organizacją takiej sesji, możecie być przytłoczeni pytaniami i wątpliwościami, poczynając od wyboru właściwego wykonawcy, a kończąc na odpowiedzialności za przebieg sesji.

Mamy dobrą wiadomość! Na nas możecie przerzucić większość ciężaru związanego z organizacją zdjęć wizerunkowych dla pracowników firmy, prezesa, czy innego rodzaju fotografii związanej z Waszym biznesem.

Pierwszym krokiem jest oczywiście kontakt z nami. Możecie użyć naszego formularza kontaktowego lub skontaktować się e-mailem, lub telefonicznie — wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie kontaktowej.

Pytania, na które warto sobie odpowiedzieć to:

  • Do jakich celów potrzebujecie zdjęć. Czy jest to stopka e-maila, a może banner reklamowy?
  • Gdzie przeprowadzimy sesję — u nas w studiu, a może u Was w biurze? Możemy też dla Was wynająć inną reprezentacyjną przestrzeń. Możemy też wybrać się w plener.
  • Kiedy przeprowadzimy sesję. Czy uda się zebrać wszystkie osoby jednego dnia, czy będzie konieczne podzielenie sesji na kilka dni.
  • Ile osób zostanie sfotografowanych i jak się rozkłada podział płci modeli. Pomoże to nam odpowiednio zaplanować przebieg sesji. Zwykle jednego dnia można sfotografować od 5 do 20 osób w zależności od zakresu sesji.
  • Jak powinny być ubrane osoby fotografowane — tu przeczytasz nasze sugestie.
  • Czy życzycie sobie wizażystki — w większości przypadków odpowiedź powinna brzmieć — TAK. Więcej na ten temat we wpisie Wizażystka — kiedy warto.
  • Ile zdjęć na osobę potrzebujecie — zdjęć zawsze robimy więcej, a potem wybieramy określoną ilość najlepszych — to właśnie ta ilość jest podawana w naszych cennikach i umowach.
  • Jaki zakres obróbki zdjęć będzie dla Was odpowiedni. Może to zależeć np. od przeznaczenia zdjęć.

Dodatkowe pytania, które także warto sobie zadać jeszcze przed sesją biznesową to:

  • Jaki przekaz mają nieść zdjęcia, Jakie emocje i skojarzenia mają budzić?
  • Czy istnieje w ramach strony internetowej, materiałów drukowanych jakaś spójna identyfikacja wizualna firmy? Może być ona zawarta np. w księdze standardów.