Skip links

Jak wygląda sesja portretowa biznesowa krok po kroku

Sesja biznesowa to profesjonalne zdjęcia, które mają na celu przedstawienie osoby w kontekście jej działalności zawodowej. Poniżej znajdziesz kroki, które można podjąć podczas planowania i przeprowadzania takiej sesji:

Przygotowania do sesji portretowej

  1. Określenie celów sesji: Przed rozpoczęciem sesji ważne jest ustalenie, do jakiego celu mają posłużyć zdjęcia. Czy są to zdjęcia do korporacyjnej strony internetowej, publikacji branżowej czy też do mediów społecznościowych? A może potrzebujesz zdjęcia do CV? W niektórych przypadkach można wykonać zdjęcie, które będzie się nadawać do kilku zastosowań, jednak przed sesją dobrze jest określić obszar, w jakim zdjęcie będzie funkcjonować, oraz efekt, jaki ma wywrzeć na odbiorcy — pracodawcy, kliencie, czy czytelniku.
  2. Wybór fotografa: Znalezienie doświadczonego fotografa, który specjalizuje się w portretach biznesowych, jest kluczowe. Zobacz portfolio potencjalnych fotografów, aby upewnić się, że są w stanie zrealizować sesję zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Oczywiście nie bez znaczenia jest Twój budżet, dlatego staraj się znaleźć optymalny dla Ciebie stosunek jakości portfolio do ceny za sesję. Czasem warto wziąć mniejszy (a więc też tańszy) pakiet u lepszego fotografa niż kupić wiele słabych zdjęć u tańszego.
  3. Konsultacja z fotografem: Przed samą sesją warto omówić swoje oczekiwania z fotografem. Wspólna dyskusja pozwoli lepiej przygotować się do sesji zarówno Tobie, jak i fotografowi. W trakcie konsultacji dobrze, żebyś przekazał mu także cel sesji. Dobry fotograf powinien także sam, proaktywnie podpowiedzieć Ci najlepsze rozwiązania dla Ciebie.

Ustalenie parametrów sesji biznesowej

  1. Wybór lokalizacji: Lokalizacja sesji jest istotna dla efektu wizualnego, a także narracji zdjęć. Głównie chodzi tu o tło — czyli o to, co dzieje się za Tobą: czy jest to jednolity kolor, czy mamy do czynienia z „plamami barwnymi” lub może nawet narzucamy pewną narrację tego, jak prezentujesz się na zdjęciu. Tłem może być biuro, miejsce pracy, nowoczesna przestrzeń lub miejsce położone w plenerze (np. nowoczesne wieżowce, czy zieleń parku).
  2. Dobór stroju: Dobierz stroje, które są odpowiednie dla twojej branży. Czasem będzie to koszula, czasem marynarka, czy garsonka. Unikaj jaskrawych kolorów i wzorów, które mogą odwracać uwagę od głównego tematu, czyli Ciebie. Więcej o tym, jak się ubrać na sesję zdjęciową przeczytasz w naszym wpisie „Jak się ubrać na sesję zdjęciową” 
  3. Fryzura może być poprawiona przez wizażystkę, przy pomocy szczotki, lakieru, a czasem także lokówki lub prostownicy. Jednak nie zastąpi to wizyty u fryzjera, jeśli dawno u niego nie byłeś / byłaś. Więcej o pracy wizażystki przeczytasz w naszym wpisie „Wizaż na sesji zdjęciowej”

Sesja biznesowa – w trakcie

  1. Makijaż: Dla osób, które zazwyczaj nie używają makijażu, lekki makijaż może poprawić wygląd na zdjęciach. Dla kobiet, które go używają, również dobrym pomysłem może być zrobienie go od podstaw przez wizażystkę lub chociaż poprawienie istniejącego. Światło na sesji zdjęciowej ma bowiem specyficzny charakter i wymaga mocnego matowienia skóry, a także podbicia pewnych elementów makijażu.
  2. Sesja zdjęciowa: Fotograf w studio zaopiekuje się Tobą tak, żebyś zapomniał/a, że jesteś fotografowana. Znamy sposoby na „rozmiękczenie” naszych „modeli” – zagadujemy, wysłuchujemy, częstujemy kawą, herbatą. Podczas zdjęć prowadzimy Cię przez różne pozy i ustawienia. W efekcie bez specjalnych starań będziesz wyglądał naturalnie, ale jednocześnie uwypuklimy Twoja pewność siebie i inne pożądane w czasie takich zdjęć cechy.
  3. Wybór ostatecznych zdjęć: Po sesji fotograf dokonuje selekcji zdjęć. Przy mniejszych sesjach, gdzie efektem ma być kilka ujęć, w naszym studio stosujemy autorską metodę wyboru zdjęć.  Obywa się ona na miejscu, przy Twoim udziale. Dzięki temu zaskakująco szybko wspólnie ustalamy, na którym zdjęciu prezentujesz się najlepiej. I to zarówno z punktu widzenia odbiory. jak i też w Twoich własnych oczach. Przy większych sesjach nasi fotografowie samodzielnie dokonują wstępnej selekcji, a następnie wysyłają link do galerii, gdzie Klient może wybrać ostateczne ujęcia — zwykle od kilkunastu do kilkudziesięciu spośród kilkuset.

Po sesji zdjęciowej

  1. Retusz zdjęć: Po dokonaniu wyboru przystępujemy do retuszu zdjęć. W wersji podstawowej dokonujemy korekty kolorów, jasności i kontrastu. W wersji zaawansowanej.
  2. Publikacja i dystrybucja: Ostateczne zdjęcia mogą być wykorzystane na stronie internetowej, w materiałach marketingowych, w profilach mediów społecznościowych i innych miejscach w zależności od celów sesji.

 

Pamiętaj, że profesjonalna sesja portretowa biznesowa to inwestycja w Twój wizerunek, więc warto zadbać o każdy etap procesu.