Zadbaj o swój wizerunek

Osoby, które poszukują pracy regularnie natrafiają na ogłoszenia, w których wymagane jest CV ze zdjęciem. Na pozór wymóg prosty i oczywisty, ale nie jest to takie łatwe. Zdjęcie może zadecydować o tym, czy zdobędziemy daną posadę, czy nie. Jak wybierać zdjęcie, a czego unikać?Chociaż żadne przepisy nie mówią o tym, że zdjęcie dołączone do dokumentów aplikacyjnych jest obowiązkowe, pracodawcy o to proszą. Dzięki temu kandydat przestaje być taki anonimowy. Należy zatem zwrócić uwagę, czy fotografia dobrze się prezentuje.

 

Oczywiście na pierwszym miejscu brane są pod uwagę informacje na temat kandydata i jego doświadczenie zawodowe, ale to nie zawsze wystarcza. Trzeba tak przygotować swoje CV, aby z daleka zachęcało pracodawcę do wybrania spośród wielu i przeczytania. Zdjęcie do CV powinno być poważne, jak najbardziej aktualne, najlepiej dokumentowe. Nie wolno wstawiać zdjęć, które prezentują kandydata na wakacjach lub podczas wypadu ze znajomymi. CV zawiera wszystkie osiągnięcia ubiegającego się o zatrudnienie, zatem niech dołączona fotografia będzie świadectwem wymienionych kompetencji.

Profesjonalna sesja zdjęciowa Warszawa

Wyjątkiem mogą być zawody, które wymagają od pracownika kreatywności, jak grafik albo projektant wnętrz. Mimo wszystko należy z tym uważać. Jeżeli ktoś nie jest w posiadaniu profesjonalnej fotografii biznesowej, lepiej, żeby ze zdjęcia zrezygnował. Fotografia w CV może pomóc, ale także zaszkodzić i o tym trzeba pamiętać.

Ponieważ dobrze przygotowane zdjęcie już na wstępie może budzić zaufanie, prezentować profesjonalnie wizerunek i podkreślać kompetencje, rośnie liczba osób, które konsultują to z fotografem. Profesjonalne zdjęcia do CV Warszawa to inwestycja w samego siebie i przyszłą karierę. Teoretycznie pracodawca nie powinien kierować się wyglądem kandydata, jednak częściej zatrudnia się osoby, których dokumenty zawierają zdjęcie, które spełnia warunki wymienione powyżej. Poza tym zdjęcie ma ogromne znaczenie w przypadku, kiedy praca będzie wiązała się z wyjściem do ludźmi. Wtedy pracodawca woli wybrać taką osobę, która dba o swój wizerunek i będzie godnie reprezentować firmę w kontaktach z klientami.